Svet-Stranek.cz
IFA Page

Historie ETZ:

Historie ETZ

MZ 250 ETZ
Jako u předchozích verzí se jednalo o velmi úspěšnou sérii MZ.
První MZ ETZ se vyrobila 250,Kompletně nová konstrukce i motor. Jednalo se zkušební model, který se rychle uchytil a oblíbil.
Byla doplněna o nový motor s výkonem 15,5 kW i s výfukem a dvoupístkovou kotoučovou brzdou.
MZ 250 ETZ

MZ 125/150 ETZ

Na 250tku navázali soudruzi se 150 s velmi podobnou konstrukcí, změny byly patrné v konstrukci rámu a desingu a elektrické soustavě, první 150tky měly 6V, ale rychle se přešlo na 12V s třífázovém alternátorem o výkonu 14V a 15A. Motor taky uspěl dostal 5 rychlostí 
a 3 výkonové verze 125 (7,5kW) 150,1 (10,5kW)  150,2 (9kW) Novější 150 měly elektronické bezkontaktní zapalování .
MZ 
125 ETZ MZ 
150 ETZ

MZ 251/301 ETZ

Nový typ 250, konstrukce téměř shodná se 150tkou, jiný tvar nádrže a o 3 cm delší rám kvůli většímu motoru.Motor prošel táké nepatrnou změnou, byly pozměněné kanály ve válci a kartérech a sací hrdlo karburátoru. Tento motor měl také 3 výkonostní verze
251 (12kW) 251 (15,5kW) 301 (17kw)


MZ 
251 ETZ  MZ 
301 ETZ
MZ 500 ETZ R
Nejnovější ETZ z DDR jedná se o poslední verzi ETZ vůbec.
MZ dostala nově vyvinutý 4Taktní motor ROTAX 500 speciálně pro MZ o výkonu buď 20kW nebo 25kW , konstrukce shodná s ETZ 251 s rozdílem uchycení motoru a délky rámu.Moto Dostalo novou přední brzdu značky Grimeca včetně pumpy.
MZ 
500 ETZ R
MZ 125/150 ETZ OR (Off Road)
Jedná se ho prototyp, který se vyrobil v málinkém počtu kusů.
Tento typ dostal nový výfuk s kolenem vedeným jako u krosek a oddělené mazání s čerpadlem MIKUNI, Změnila se pozice zadních tlumičů a profil pneumatik, také dostala chrániče rukou.
MZ 
150 ETZ OR  MZ 
125 ETZ OR


Na tento text se vztahují má autorská práva !