MZ 250
ETZJako u předchozích verzí se jednalo o velmi
úspěšnou sérii MZ.
První MZ ETZ se
vyrobila 250,Kompletně nová konstrukce i motor. Jednalo se zkušební model, který se rychle uchytil a
oblíbil.
Byla doplněna o nový motor s výkonem 15,5 kW i s výfukem a
dvoupístkovou kotoučovou brzdou.
MZ 125/150 ETZ
Na
250tku navázali soudruzi se 150 s velmi podobnou konstrukcí, změny byly patrné v konstrukci rámu a
desingu a elektrické soustavě, první 150tky měly 6V, ale rychle se přešlo na 12V s třífázovém
alternátorem o výkonu 14V a 15A. Motor taky uspěl dostal 5 rychlostí
a 3
výkonové verze 125 (7,5kW) 150,1 (10,5kW) 150,2 (9kW) Novější 150 měly elektronické
bezkontaktní zapalování .
MZ 251/301
ETZ
Nový typ 250, konstrukce téměř shodná se 150tkou, jiný tvar nádrže a o 3 cm delší
rám kvůli většímu motoru.Motor prošel táké nepatrnou změnou, byly pozměněné kanály ve válci a
kartérech a sací hrdlo karburátoru. Tento motor měl také 3 výkonostní verze
251 (12kW) 251 (15,5kW)
301 (17kw)
MZ 500 ETZ
R
Nejnovější ETZ z DDR jedná se o poslední verzi ETZ vůbec.
MZ dostala nově vyvinutý
4Taktní motor ROTAX 500 speciálně pro MZ o výkonu buď 20kW nebo 25kW , konstrukce shodná s ETZ 251 s
rozdílem uchycení motoru a délky rámu.Moto Dostalo novou přední brzdu značky Grimeca včetně
pumpy.
MZ
125/150 ETZ OR (Off Road)
Jedná se ho prototyp, který se vyrobil v málinkém počtu
kusů.
Tento typ dostal nový výfuk s kolenem vedeným jako u krosek a oddělené mazání s čerpadlem
MIKUNI, Změnila se pozice zadních tlumičů a profil pneumatik, také dostala chrániče
rukou.
Na tento text se vztahují má autorská práva
!