Svet-Stranek.cz
IFA Page

Histore S51:

Histore S51

Simson S51 N
N jako NORMAL
Základní model typu S51. Byl určený pro chudší vrstvu ,co hledala cenově dostupný motocykl (lesáci,rolníci apod.)
Výbava:
- 25W světlomet
- 3 rychlostní převodovku
- Chybí směrovky a zámek řízení
Konec výroby 1988, kvůly zákonům NDR (M otocykl musí mít blinkry)
S51N
Simson S51 B
B jako BENUTZER (uživatelský) 
Nejprodávanější model S51. Tento motocykl měl oproti NORMALu směrovky a zámek řízení. Prodávaly se 2 verze 3 rychlostní (B1-3) a 4 rychlostní (B1-4)
V roce 1983 byl nahrazen modelem B2-4 s lepší vybavou.
Výbava:
- 35W světlomet
- 3 nebo 4 rychlostní převodovku
- směrovky
- zámek řízení
- bezkontaktní zapalování
- upravené teleskopické vidlice
- comfortnější nožní startér
S51 B
Simson S51 C
C jako COMFORT 
Spíše určený na vývoz jako láhudka pro nadšence značky.
Tento model byl v plné výbavě. Takzvaně vylepšené ,,Béčko,
Výbava:
- 4 rychlostní převodovka
- Otáčkoměr s kontrolkou na dálkové světla
- 2x brzdový spínač
- Boční stojan (policajt)
- nový profil pneumatik K35
- Od roku 1990 12V palubní napětí
S51 C
Simson S51 E
E jako ENDURO
Určený pro lehký terén. Pneu měly teréní vzorek.
Lišil se umístěním výfuku , krytím výfuku , vyššíma řidítkama, zadníma tlumičema, přední tlumiče měly silnější pružiny 3,4mm (S51 B 3,2mm), pákou zadní brzdy, víška posazení nádrže, vzpěry rámu a některé kusy měly plastové blatníky ,, CROSS''
Typ S51 E/4 byl uspůsoben pro OFFROAD jízdu (bez elektroniky).
elektronická výbava:
Shodná s S51 B2-4
S 51 E
Simson S70
Vylepšená verze ,,Céčka,,
Motoru byl zvětšen obsah na 70 ccm, delší převody,vzpěry rámu a 12V palubní napětí. Maximální výkon 4,1kW a rychlost 75km/h
elektronická výbava:
Shodná s S51 B2-4
S70

Na tento článek se vztahuje moje autorské právo!